maandag 9 januari 2012

Eng land

Langs wegen staan borden. Borden die aangeven waar en hoe ver het volgende dorp is, of de stad, of het industrieterrein, of de eerstvolgende afslag. Borden die aangeven waar het dichtstbijzijnde hamburgerrestaurant is. Borden die waarschuwen: niet bellen tijdens het rijden, altijd de gordel om. Hier in V. staan ook borden langs de weg. Eergisteren zag ik een bord langs de weg staan dat ik nog niet eerder had gezien. Het zag er nieuw uit en was dus waarschijnlijk recent geplaatst.

We waren op weg naar het grote park. Een heerlijke plek: zo groot als een Nederlands bos, met bomen, rotsen, grasvelden, eekhoorns, palmen, papegaaien, een kleine dierentuin met apen, krokodillen, slangen en een jaguar, vijvers en vele speelplaatsen met schommels, klimrekken, wipwappen en glijbanen. In de weekenden is het park, hoe groot het ook is, overvol. Te vol wat mij betreft. Ik hou niet zo van mensenmassa´s en van bij de schommel 20 minuten op de beurt van je dochter moeten wachten en van heel veel geschreeuw om me heen. Het park is doordeweeks rustig. Helaas is het doordeweeks ook de plek waar je wordt overvallen, bedreigd, ontvoerd. Dus helaas is het niet verstandig om daar doordeweeks alleen met de kinderen heen te gaan.

Er zijn heel veel dingen niet zo verstandig hier. In mijn eentje geld uit de geldautomaat halen: niet verstandig. Als het donker is (en dat is het elke dag al om 18h00) ons hondje uitlaten: niet verstandig. De politie om hulp vragen: niet verstandig. Zonder donkere autoruiten rijden: niet verstandig (en dus zoef ik als een maffiavrouwtje over de weg met m´n geblindeerde autoruiten). Zonder 3 keer de straat te checken je garagedeur opendoen: niet verstandig.

Kortgeleden schreef mijn lieve vriendin J. dat ze het idee heeft dat V. wel een beetje een eng land is. J. heeft helemaal gelijk. V. is wel een beetje een eng land. Dat bord langs de weg gaf dan ook niet aan waar het eerstvolgende hamburgerrestaurant is. Het bord vertelde de lezer dat je niet moeten betalen in geval van ontvoering, maar de ontvoering moet aangeven bij de politie. Ontvoeringen zijn aan de orde van de dag hier: goed dat er voor gewaarschuwd wordt. Aangeven bij de politie: ik weet niet of dat wel zo verstandig is. Eng land.
Januari 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten