maandag 30 september 2013

Een hemd

Een hemd, met kraag. Mijn eerste. Patroon gingerbread uit Homemade mini couture. De stof kocht ik deze zomer in Zeist, katoen-linnen stofje met streepjes, prachtig. Het kreukt wat, maar een kniesoor die daar op let. Het hemd zit zoon als gegoten. De knoopjes zijn allemaal even groot maar in  verschillende bordeau-paars-bruin tinten. Geslaagd geheel.
 
Weet iemand een patroon van een even zo makkelijk overhemd maar dan in volwassen mannenmaat en met lange mouwen?





9 opmerkingen:

  1. Mooi hemd!
    Voor volwassenen komt alleen Negroni van Collette Patterns bij me op. Zelf nooit gemaakt, maar heb het een paar keer voorbij zien komen op blogs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan, 't is een leuk modelletje om te maken hé? Het ziet er helemaal geschikt uit voor jullie temperaturen - bij ons mag er ondertussen al een dikke pull boven ;). Met een herenhemd kan ik niet helpen, JoChapeau mss? Ik geloof dat zij een aangepast Burda patroon gebruikt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is dit nog maar jouw eerste hemdje ? Kan ik bijna niet geloven !
    Hahaha, ik wou net zeggen dat ik je niet direct kan verder helpen aan zo'n eenvoudig mannenhemd ... en ik lees hierboven dat Khadetjes je naar mij doorverwijst ... maar het burdastyle hemd (Jacob, online te koop) is er eentje met aparte staander en kraag en de mouwsplitten van een hemd met lange mouwen waren een tweetal jaar geleden voor mij echt een serieuze hinderpaal. Nochtans Mamasha en spiegelstiksels blogden wel al hele duidelijke tutorials ... en na die pet kun jij volgens mij alles aan !!!
    (dat de stof wat kreukt vind ik trouwens net zo charmant aan linnen !)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooo, en nu vergeet ik nog te zeggen dat je zoon gewoon prachtig staat met zijn hemd !!! Supergeslaagd !!!

      Verwijderen
  4. Je donkerharige zoon staat hier prachtig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, ziet er zeer indrukwekkend uit. Enne: prachtige zoon heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahah ik ging je ook doorverwijzen naar Jo :-) Maar als je dit hemd zo mooi kan maken, kan je vast een moeilijker herenhemd aan ook! zeker weten! Mooie foto's van zoonlief!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb man de Negroni en de Jacob voorgelegd en hij koos de Negroni... Werk aan de winkel dus!

      Verwijderen