zaterdag 29 december 2012

Monsterlijk lelijk

Dochter had nog een jas nodig voor de Spaanse winter. Ik had dit patroon en zag het al voor me. Dochter wilde rose en er was geen ruimte voor onderhandeling, dus het zou een wollen roze vissengraatje worden. Na eindeloos zoeken vond ik een winkel waar ze wol verkochten, maar de stof had zo lang op de plank gelegen (wie gebruikt er hier nu wol?!) dat het geheel verkleurd was. Inmiddels nog slechts drie dagen voor vertrek en murw gezocht, besloot ik dan maar te gaan voor rose fleece. Fleece met krulletjes. Waarom? Ik vraag het me ook af. Het werd een monsterlijk lelijke jas. Te groot, te rose, te krullerig, te glimmend.



Inmiddels nog slechts 1 dag te gaan voor vertrek, besloot ik dat er toch een ander jasje moest komen. Ik kon het gewoon niet laten gebeuren, dochter in deze monsterlijk lelijke jas... Hetzelfde patroon, een maat kleiner, fleece met katoen. Gewoon glad fleece. Het resultaat was iets beter. Nog steeds een erg open hals dus er zal altijd een sjaal om moeten, en nog steeds breder dan lang, maar ok, hier mag ze mee over straat.
 

 


 

5 opmerkingen:

  1. Hmm, mijn voorkeur gaat toch uit naar het eerste jasje hoor :) Maar ik heb dan ook een zwak voor alles dat roze is, dus ik vind de eerste jas gewoon de max!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik vind het eerste ook wel dottig maar het tweede is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat knap gemaakt! Als je de kraagopening wat te groot vindt, kan je misschien een 'binnenkraag' maken. Daarmee bedoel ik een rechtopstaande kraag aan de binnenkant van de kap, nu eventueel met drukknopen (of gewone vastzetten) en bij een nieuwe versie van de jas meteen mee vastnaaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-) Het eerste vind ik er anders wel heel erg meisjesromantisch uitzien hoor ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het roze staat mooi bij haar mooie bruine velletje ( wat een prachtmeid trouwens). Die roze fase gaat gelukkig wel over moet je denken, achteraf gezien heeft het wel zijn charme. Maar ik ik begrijp je volkomen. Dochter hier heeft zo ook een roze periode gehad en dan zwijg ik nog over haar schoenen smaak. Gelukkig valt alles in de plooi na verloop van tijd.
    Ik vind de stofjes van het tweede jasje heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen