zondag 30 oktober 2011

De melk is op

Eergisteren ging ik boodschappen doen in de supermarkt hier in de buurt. Ik pakte een karretje, mijn lijstje, en begon in het eerste pad. Smeerkaas, yoghurt, eieren… Het was druk. Het was drukker dan ik ooit had meegemaakt in deze supermarkt. En bovendien was er nog iets aan de hand. Ik kon er mijn vinger niet direct op leggen, maar er was iets aan de hand, ik voelde dat er iets gaande was. Ik keek om me heen, keek toen in de karretjes van mijn mede-inkopers en ineens zag ik het: in elk karretje, zonder uitzondering, lagen 2 grote gele zakken melkpoeder. Het was weer zo ver.

Met zekere regelmaat zijn bepaalde produkten hier ineens niet meer te krijgen. Productie- en/of distributieproblemen, waar altijd een politieke oorzaak aan ten grondslag ligt. Hier ga ik verder niet op in: politiek getinte spinsels zult u hier niet aantreffen want dat is in V. geen goed idee. In V. hebben de muren ogen en oren. De melk was dus op. Deze schaarste kan maanden duren, dus als het gerucht gaat dat in een bepaalde supermarkt nog poedermelk te krijgen is, stroomt men toe voor de maximaal toegestane 2 zakken per persoon.

We hebben dit eerder meegemaakt sinds we hier wonen. Eerst was het suiker. Toen olie. Daarna waren het luiers. Dat was vervelend. Gelukkig hebben we lange tijd stoffen luiers gebruikt dus die kwamen weer goed van pas. Het schijnt dat ook papieren servetten regelmatig op zijn. En toiletpapier. Dat is sinds wij hier wonen nog niet gebeurd. Het moet een interessante uitdaging zijn als deze twee produkten tegelijkertijd niet meer verkrijgbaar zijn. Ik hou u op de hoogte.
November 2011
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten