maandag 8 januari 2018

De wafels zijn op


Nu we volop in de sneeuw zitten en de temperatuur de min 20 heeft bereikt, kan een jurk met lange mouwen niet ontbreken. Ik gebruikte het patroon van de cocoondress van Heidi & Finn maar zwakte de ballonvorm na een eerste pas-sessie drastisch af. Het kind leek elk moment op te kunnen stijgen.

Ik maakte dit patroon eerder naar volle tevredenheid. de stof die ik toen gebruikte was soepeler en viel daardoor beter. Maar kleine meisjes worden groot en snel ook, dus die jurk is inmiddels wat aan de korte kant. 

En nu is de wafelstof op. 







10 opmerkingen:

  1. bij die temperaturen zou ik een wafel(jurk) opeten voor wat extra isolatie.
    Je dochter straalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, min 20! Ik vroeg het me afgelopen week trouwens nog af, wat de winter bij jullie zou 'doen'. Alweer een mysterie opgelost dus ;).
    Ik ben niet zo'n fan van wafelstof maar volgens mij is dat een lekker warme jurk! Ik kijk trouwens mijn ogen uit naar die jongedame van je, wat is zij veranderd zeg... Het doet me altijd denken aan 'onze' begindagen, hoe klein ze waren en wat voor een bamibstelten ze nu allemaal hebben, die blogkinderen ;).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je neemt me, wat die bambistelten betreft, absoluut de woorden uit de mond :-)

      Verwijderen
    2. Nou he, het gaat zo hard, ze groeien maar door en door en door....

      Verwijderen
  3. -20?! O help, dat zou mij totaal niet bevallen vrees ik. Met deze jurk is ze er alvast iets beter tegen gewapend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. my god dat is kouhouhoud! Maar sjanske, ze heeft een fijne jurk om hara warm te houden nu, dat prachtkind van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ach, wat een lekker wafeltje is het toch. Die smile...

    BeantwoordenVerwijderen